torsdag 8 juli 2010

Semesterstängt?

Det har varit mycket dåligt med uppdateringar sista tiden, men semesterstängt är det inte. Livet vi lever just nu känns inte som semester kan jag meddela och pga att vi bor i en kappsäck har inte energin räckt till att skriva här. Vi har varsin resväska med kläder och annat, resten är i en container på väg över Atlanten. Nu väntar vi otåligt på att det ska bli sita Juli och vi också ska få åka över Atlanten till allt det nya och spännande som väntar. Dagarna här fördrivs med ett evigt ifyllande och scannande av dokument. Det är till skolan, mäklaren, flyttfirman, tullen och så vidare... Skoluniformer ska beställas, amerikanska försäkringsbolag ska kontaktas, depositioner ska betalas hit och dit, barnen har läxor att göra över sommaren (tjocka böcker som ska läsas och analyseras) och ja... en massa annat som jag inte ska tråka ute er med nu. Trots allt detta så känns det jättekul och positivt! Tänk att jag snart får flytta in i huset jag än så länge bara sett på foton!

5 kommentarer:

  1. Hoppas du får njuta lite av den svenska sommaren i alla fall! Glöm inte att fotografera mycket så att du minns den här tiden också. Jag önskar att jag hade haft bloggen och kameran från första packdagen så att allt fanns kvar, det är så många små detaljer man glömmer bort.

    Lycka till med alla förberedelser!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Marianne, jag tänkte faktiskt på det idag, att jag borde ladda kamerabatteriet och fota lite!
    Lite sommar har vi ändå, det är inte bara tråkiga fixarsaker hela tiden. Helgen ska tillbringas ute på Tjörn och det ser vi verkligen fram emot!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej!

    Vi finns på Instön nu om du har lust att träffas.

    Min mail är: helena.zackrisson@gmail.com

    //Helena.

    SvaraRadera
  4. Förstår din längtan, har man bestämt sig för att flytta så vill man göra det bums. Men vi får önska Er alla LYCKA TILL i det nya landet.
    Du fortsätter väl med Din hemsida så vi får följa Er och se vad som händer där borta.
    Kram till Er alla! Faster S

    SvaraRadera
  5. Faster S, det kommer att bloggas betydligt mer frekvent när vi kommit till USA. Då kan ni alla följa med på vår "resa".
    Vi längtar, känns som att vi bara väntar just nu även om vi har det jättebra här i Hålanda!

    SvaraRadera