fredag 26 augusti 2011

Flytt

Nu är mitt långa, långa oplanerade blogguppehåll till ända. Det har hänt en del saker sedan sist, men nu är vi "back on track" igen (nästan i alla fall).
Vi flyttade till ett nytt hus när skolan slutade i juni. Problemet var "bara" att huset inte var i så bra skick som det först verkade och vi fick bo på hotell i tre veckor innan vi åkte till Sverige. Väl i Sverige trodde jag att jag bloggade, men mina inlägg fastnade tydligen i mobilen. Teknikens under...
Vi kom tillbaka till Florida kvällen innan skolan började. Tillbaka till ett nyrenoverat hus med ouppackade flyttkartonger och isärskruvade IKEA-möbler (jag och IKEA har officiellt gjort slut nu) och ett fint lager byggdamm över alltihop.
Vilken mardrömsstart...


6 kommentarer:

  1. Åhhh... låter som en inte allt för trevlig start på sommaren. Hoppas att er sommar ändå blev underbar!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att du är tillbaka:) Hoppas ni kunde njuta av sommaren trots allt strul. Snygg blogg! Kram L

    SvaraRadera
  3. Brysselkakan och Lena,
    jag svarade på era kommentarer, för ett par dagar sedan....men nu finns den ju inte här...skumt!!
    Gör ett nytt försök; sommaren var bra i Sverige, även om jag kände mig lite rastlös för att jag visste vad som väntade när jag kom tillbaka hit...
    Jag ville bara hem hit och packa upp kartongerna och komma i ordning.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Roligt att se att du är tillbaka i bloggosfären igen :-) Hoppas allt går bra med nya huset, trots IKEA-trassel!

    SvaraRadera
  5. Trevligt att du är på bloggen igen. OCH ni har flyttat, vad spännande!!
    Hoppas på många bilder framöver.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Lotta, tack ;) Huset kommer mer och mer iordning...sista kartongerna kvar att packa upp...de jättetråkiga med saker som jag inte har någon plats för men som jag ändå inte slänger... :)

    Annika, Tack! Ja flyttat har vi gjort, men det var inte så planerat, vi hade tänkt bo kvar i det andra huset, men hyresvärdens syster behövde ett hus och vi var itne så snabba att skriva papper om förlängning...well well, det blir nog bra här också :)

    Kramar

    SvaraRadera