söndag 25 november 2012

Thanksgiving

Thanksgivinghelgen har blivit en riktig favorit för mig!
På torsdagen äter vi god frukost och tittar på Macy's Thanksgiving parade på TV. Sedan ägnas en stor del av dagen åt matlagning innan det är dags att äta och äta och äta....
I år blev det kalkon, cranberry sauce, sötpotatismos, potatisgratäng, gröna bönor, stuffing och corn bread. Till efterrätt tårta, pumpkin pie och brownies.

Black Friday hoppade jag över i år och var bara hemma och slappade (och åt) förutom ett träningspass. Black Friday är årets största rea i USA. Sonen åkte däremot och shoppade med sina kompisar från midnatt till 5.30 på morgonen och det var tydligen helt galet mycket folk i affärerna.

Lördagen var det dags att plocka fram julpynt och utomhusbelysning. Jag hann dock inte klart med allt i går så att jag går fortsätta idag, men med det underbara väder vi har så är jag gärna ute i trädgården och jobbar några timmar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar