lördag 20 november 2010

Tidig morgon och kväll

I morse ringde klockan 5.30. Lite väl tidigt kan jag tycka, speciellt med tanke på att det är lördag. Det var återigen dags för simtävling, senaste tiden har varit väldigt, väldigt mycket simning.
Trött kille äter lite medhavd frukost

Så här ser det ut när simmarna värmer upp innan tävlingen börjar. Eller insim som det heter på simspråk.

Tävlingen gick i Plantation och det var strålande vackert väder, så att när vi väl var på plats var det riktigt trevligt! Ännu trevligare var att IKEA bara låg en 5 minuter bort. Julmust, godis, pepparkakor och värmeljus blev inhandlat.
Kvällen hade jag tänkt ägna åt att titta på några avsnitt av Grey's Anatomy och Private Practice som jag har missat, men det har jag varit på tok för trött för.  Jag har druckit lite julmust och ätit godis. Roligare än så blev inte min lördagskväll, men det gör absolut inget, jag uppskattar faktiskt sådana kvällar också.

4 kommentarer:

  1. Mmm, julmust! Såg det när vi var på IKEA sist, en blev plötsligt supersnål för jag tyckte de där pyttesmå flaskorna var dyra! Nu ångrar jag mig så jag nästan blir grön. Hoppas det finns kvar till julbordet den 10:e dec så vi kan köpa lite då. Ska ni gå?
    Kram/Vic

    SvaraRadera
  2. Vic- Ja de var ju inte billiga direkt... men jag kunde inte låta bli :)
    Vi tänkte gå på julbordet, men dum som jag var köpte jag inga biljetter när jag var där! Men jag ska ner till flygplatsen i Miami imorgon och hämta upp P som äntligen kommer hem, så att då kan jag passa på att svänga förbi där!

    SvaraRadera
  3. Tjejer!! Den allra godaste musten finns på World Market!! KÖP där istället, visserligen dyrt, men godare. De säljer också de godaste pepparkakorna + att de har mandelkubb.
    Mmmm....
    Jag tänker inte gå på julbordet eftersom det är en fredag. Orka liksom ;-)
    men om jag bodde nästgårds till IKEA skulle jag kanske gå. Som det är nu tar det ca 40 min att åka dit. Men, det är säkert lite småtrevligt, kan jag tro. KUL att IKEA ordnar det hela iaf. Samma dag över hela landet verkar det som.

    Så exotiskt det ser ut att simma utomhus i pool i nov!! Härligt!

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  4. Annika- World Market har jag helt missat! Du får jättegärna posta länk här! Åh, mandelkubb har jag inte ätit på jättelänge, jag minns att jag älskade det som barn.
    Visst är det lite synd att julbordet är en fredag kväll!
    (Vic om du läser det här, vilken tid ska ni gå? Vi köpte biljetter till 7.30)

    Utomhustävling i November är VÄLDIGT exotiskt för oss som är vana vid att kunna simma utomhus ett par månader per år och då står vi ofta och huttrar :) Simning och Florida är som gjorda för varandra har vi konstaterat!!
    Kram

    SvaraRadera