fredag 16 december 2011

Lite skryt om mina nya rutiner

Jag har inte skrivit så mycket sista tiden och det beror på att jag har gjort några (för mig) stora förändringar i min vardag. Jag har börjat träna (6 dagar i veckan) och det har gett mig så mycket energi över till annat att datorn blivit lite bortglömd. Sedan September (med halvt uppehåll när familjen från Sverige var på besök i Oktober) så har jag gått ner 20lbs (9kg). Men det bästa av allt är inte att jag gått ner i vikt, utan att jag har fått mer energi och känner mig starkare än jag någonsin gjort tidigare. Och, ok, lite fåfäng är jag också så att det är med ett stort leende på läpparna jag slängt ut alla för stora kläder från garderoben.
Jag har haft god hjälp av min personliga tränare som jag träffar tre gånger i veckan, men jag är stolt för det är ändå jag själv som gjort det hårda arbetet!

5 kommentarer:

  1. GRATTIS!! Så superbra:) Du skall med rätta vara jättestolt över dig själv. Stor kram & God Jul. Lena

    SvaraRadera
  2. Jag är fortfarande imponerad :)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Hårt slit ger resultat!

    SvaraRadera
  4. Grattis till ditt nya liv. Du är ett bevis på att när man väl kommer igång får man mersmak. Det måste vara väldigt motiverande med en personlig tränare, skulle själv vilja ha det någon gång.
    Men nu är det jul och då måste du njuta av all god mat och trevlig samvaro.
    EN GOD JUL till hela familjen.
    Kramar från Merja & Co

    SvaraRadera
  5. Lena, tack!!!!

    Syster Sof, :)

    Brysselkakan, Tack!!

    Merja, Tack! Det är helt otroligt hur jag inte kan tänka mig att vara utan träning, det trodde jag aldrig skulle hända! Jag tar ledigt på söndagar och då blir jag rastlös och sugen på att sticka ut och springa eller åka till gymmet...konstigt hur det kan bli :)
    Personlig tränare är GULD värt, och jag är så otroligt tacksam över att jag har förmånen att ha det.
    Japp, nu är det julmat som gäller!!! Både amerikansk och svensk! Så det blir dubbelt upp :D
    God Jul till er också!!

    Kramar

    SvaraRadera