fredag 23 december 2011

Lugnt och skönt kvällen före julafton

Skinkan är köpt (en halvtimmes kö för att bara komma in på affären, The Honeybaked Ham), köttbullarna stekta och knäcken kokad. Julklapparna är inhandlade och jag njuter av ett gott glas vin nu.
Vi kommer inte att fira traditionell julafton imorgon, utan har flyttat det till juldagen istället. Morgondagen bjuder på fest hemma hos några vänner och så kör vi julbord och julklappar på söndag istället. Mannen är i Afrika, Equatorial Guinea och på väg till Mozambique och stora sonen åkte till Sverige igår, så att det kändes inte som någon stor grej att flytta på julafton för oss som är kvar i soliga Florida.
God Jul!!!

3 kommentarer:

  1. Och jag som tyckte jag var dum som beställde min Honeybaked Ham via nätet! Nu känns det liiite bättre! God Jul!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning! Hoppas att julhelgen var trevlig, trots reducerad familj och annorlunda julfirande. Själv tar jag det riktigt lugnt nu. Alla gäster har lämnat huset och det är tid för återhämtning innan jobbet börjar den 9 januari.
    Kramar från Merja

    SvaraRadera
  3. SweFlo, God fortsättning! Nästa år får det bli internetshopping :)

    Merja, Julen var jättebra, lugn och skön!
    Härligt med lite ledigt innan skolstart!!
    Kram

    SvaraRadera