torsdag 22 april 2010

Förhandla

Ikväll "dealade" stora sonen och jag. Han får ha tre kompisar som sover över imorgon kväll, i gengäld får dottern och jag gå ut och äta och gå på bio på lördag kväll när han passar lillebror. Stora sonen tycker att han drog vinstlotten, men det allra bästa är att det tycker jag att jag gjorde! Men jag får nog bunkra upp med en massa mat för att det kommer att vara fyra enormt hungriga och storväxta simmarkillar i åldern 15-17 år som ska äta...
Nu är den stora frågan, var ska dottern och jag gå ut och äta och vilken film ska vi se?

6 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med ålderskillnad mellan syskonen, bättre barnvakter kan man ju inte ha! Min pojkar är 19,17 och 2 så vi har alltid två alternativ. Synd bara att vi så sällan kommer iväg nånstans så man kan utnyttja det faktum ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är perfekt! Problemet är ju att de alltid har så mycket annat för sig än att vara hemma och sitta barnvakt :)
    Trevligt hade vi igår i alla fall och storebror och lillebror hade också haft jättekul med tv-spel, chips godis och cola. Lilla sonen berättade exalterat för mig imorse om hur roligt de hade haft i går!

    SvaraRadera
  3. åh tänk å ha en sån stor storebror värsta coola! :D

    SvaraRadera
  4. Ja kan se hur lycklig Adam var i går kväll, ensam utan mor o få vara själv med storebror.

    hälsn Ingegerd

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du också "drog vinstlotten"... ;o)
    Vad blev det för film?
    Här har den nya filmen med Jennifer Lopez kommit ut. "The backup plan", tror jag den heter. Den verkar jätterolig så den ska jag se härnäst... :o)

    SvaraRadera
  6. Vi såg The Bounty Hunter (med Jennifer Aniston) och det var som vanligt jättekul att gå på bio! Innan filmen gick vi på en Indisk restaurang och åt supergod mat, så det var helt underbart att sjunka ner i biofåtöljen mätt och belåten!

    SvaraRadera