måndag 5 april 2010

Inflyttade och påsken avklarad

Senaste veckan har vi försökt komma i ordning så mycket som möjligt innan det var dags för mannen att åka tillbaka till Afrika igen. Men mellan uppackning av kartonger och annat så har vi hunnit fira lite påsk och grilla också.
Påskmaten åt vi på Långfredagen (fel dag, jag vet), men det passade bäst så! Vi åt bl a  färska räkor, löjromstoast och en massa goda sillar. Dessutom har vi hunnit grilla tre kvällar, vädret har inte alls varit typiskt grillväder, men det gick bra ändå. Jag älskar att grilla och äta grillat.
Småkusinerna har varit på besök och hade med sig påskägg och en underbart god tårta med färska jordgubbar och passionsfrukt. Det var väldigt uppskattat av samtliga familjemedlemmar.
Nu ska vi dricka upp den sista påskmusten, äta upp påskgodiset och sedan ska jag köra igång med GI och träning. Min tanke med att skriva det här i bloggen är att jag får lite mer press på mig att lyckas. Får se hur den taktiken fungerar.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag tycker synd om er och flytten...
    Vi har haft en bra helg härnere med mycket mat här också..

    Kram E

    SvaraRadera