onsdag 14 april 2010

Löv

Idag har jag varit duktig. Snabb promenad i 45 minuter och sedan lövkrattning på eftermiddagen. Vi har fruktansvärt mycket löv på tomten och jag tycker att hon som hyrde här innan oss borde ha snyggat till lite på innan hon flyttade. Löven ligger i drivor överallt och idag fyllde jag 9 svarta sopsäckar. Först hade vi bara tänkt lämna dem men de blåser upp på altanen och även ut på golfbanan, så att det är nog ingen bra idé. Bara att kratta vidare. Jag får uppskatta att det blir en hel del motion av det. Nästa ställe jag bor på ska i alla fall vara träd och buskfritt.

2 kommentarer:

  1. jag vet vad du menar, vi har sk "live oak", en ek med smala blad som INTE gar att kratat upp. Och det ar pest! Helst inga sadana ekar vid nya huset... fast jag har hort att enligt lag maste de planetera minst en vid varje nytt hus, fast da vi koper ett nyare hus sa har val i sa fall eken inte hunnit vaxa sa mycket och darmed inte har sa mycket blad. For det ar urka att ta hand om... ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är!!! vi har nu också häckfritt i några år innan den har vuxit upp så då kan man gotta sig åt att grannarna klipper sina häckar.

    SvaraRadera