tisdag 10 maj 2011

Academic Awards

Idag var jag inbjuden till skolan för att vara med på en ceremoni där de delade ut priser till de eleverna som har bäst studieresultat. Stora sonen fick hela 6 stycken utmärkelser! Bäst i klassen i engelska (!), spanska, matte, biologi, historia och idrott. Det var mycket amerikanska flaggor, tårar och glädje, pledge of allegiance (I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one nation under God, indivisible, with liberty and justice for all), school creed , diplom  och applåder. Väldigt amerikanskt och väldigt trevligt. Jag tycker om att man får lov att vara stolt över sina barn, man får vara stolt som elev över det hårda jobb man gjort och det firas och uppmärksammas.



14 kommentarer:

  1. Otroligt begåvad kille!!!
    Idrott?...är man begåvad eller har man talang och sliter hårt.Vi vet hur mycket tid som ligger bakom både studier och idrotten.

    Kramar till er speciellt till 4-åringen

    SvaraRadera
  2. Gratta honom så mycket, fantastiskt bra!! Mor får också vara stolt! IB

    SvaraRadera
  3. I Sverige är det fult på något sätt att vara stolt och skryta lite över sina barn... helt galet tycker jag! Var stolt!

    SvaraRadera
  4. Bravo Robban!!! Gatustenen nästa! Då vill jag vara med!

    SvaraRadera
  5. Men snälla nån, här sitter jag o gråter.. Är helt rörd. Grattis grattis till fina pojken, o duktiga. Grattis till dej mamman, förstår att du är utstolt, o det ska du vara med all rätta. Jag gillar att läsa om bra saker, o du o jag börjar visst bli bra på "skryt". Jag gillar och hejar på!
    Hur ska detta sluta, med fina pojken? Han kommer gå långt, det känner jag på mej! Katten vad bra han är, o fin.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Mamma/Momme,Visst är han duktig!!!
    Kram

    IB, han hälsar och tackar! Jättestolt är jag :)

    Brysselkakan, Visst är det knäppt att man anses som skrytig och hemsk om man visar att man är stolt över barnen. Alla är ju stolta över sina barn så det är väl bara att skryta på! En positiv sak med USA är faktiskt dessutom att de allra flesta får vara bäst på NÅGOT, man hittar på så mycket olika finurliga sätt att ge utmärkelser och berömma barnen.

    Morfar, haha ja vi får se om det blir någon sådan, i så fall är det bara att boka biljett :)
    Kram

    Åsa, Tack, tusen tack för dina fina ord!!
    Visst är det bra att vi får lära oss att skryta, det känns ju jättebra :) Jag är verkligen jättestolt över honom, han kämpar verkligen så han är så värd att få lite uppmärksamhet!!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Så roligt att få cred för hårt slit och självklart ska det premieras OCH firas. Kan tänka mig att du fällde en och annan stolt tår. :D

    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt! Otroligt vilka fina prestationer han har gjort. Hälsa och GRATTA så mycket! Ni har all rätt att också känna Er stolt.
    GRATTIS till Er alla
    Solweig

    SvaraRadera
  9. CONGRATULATIONS!!! Vilken fin prestation! Förstar att du är stolt! Gillar verkligen att duktiga elever/studenter firas & blir uppskattade i USA!!!
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt duktig han är sonen! Klart du skall vara stolt!!

    SvaraRadera
  11. Oj, det var en duktig son du har! Vilka fina resultat, och så härligt att det uppmärksammas :-) Det tycker jag vi borde göra mer här hemma i Sverige!

    SvaraRadera
  12. YAY!! VAD roligt för er alla!!
    stolt ska man vara över sånt!!!
    OCH visst är det BRA på det här.
    Sträck på dig!!!
    Stor kram!!!

    SvaraRadera
  13. Så duktig sonen är. Det måste vara roligt att se. Hälsar Magdalena från Ohio

    SvaraRadera
  14. Oj, här har min "svarskommentar" försvunnit ser jag! Trist att den aldrig kom tillbaka...

    Så att jag skriver igen och tackar för alla fina kommentarer lite kollektivt!! Tusen tack!

    Magdalena, tack och välkommen hit!

    SvaraRadera