tisdag 17 maj 2011

Strul med bloggen

Är lite irriterad för att det har varit strul med bloggers bloggar och jag har väntat på att inlägg och kommentarer som försvunnit ska komma tillbaka(som de lovat), men det har de inte gjort...

Nu är det bara några veckor innan barnen får sommarlov. Jag har ofta tyckt att tiden strax innan skolavslutningen varit väldigt hektisk i Sverige, men inser att det varit en still fläkt jämfört med det vi upplever här just nu.
Jag är på skolan var och varannan dag för uppträdanden och olika ceremonier och vi har en hel drös med avslutningsfester och banketter för skola och de aktiviteter barnen är med i (och det är några stycken...) dessutom är det några som ska flytta och de har lyckats klämma in avskedsfest också. Dessutom genererar allt det här extra "rehearsals" hit och dit. Under tiden fortsätter ju livet som vanligt med träningar och läxor. Stora sonen har sina slutprov nu till veckan och ett antal projekt som ska vara inlämnade snart.
På fredag har "seniors" på skolan avslutning. Jag kommer att vara där för att båda yngre barnen ska uppträda då, det ska bli jättekul att vara med på en äkta amerikansk High School graduation!
Dottern ska även hon ha avslutningsceremoni, det är Lower School graduation för hennes del, men dit är det är par veckor kvar.
När skolan slutar första dagarna i Juni så trappar stora sonen upp träningen och det blir två pass om dagen och dottern åker på "camp". Hon ska vara på övernattningsläger i tre veckor. De kommer hem över helgen men sover borta måndag till fredag. Hon och en kompis kommer att vara där tillsammans och de ska bo på ett universitetscampus. Det kommer att vara en massa roliga aktiviteter från morgon till kväll och jag tror att det blir riktigt kul för henne.

Nu ska jag sluta skriva och gå ut på en långpromenad i solskenet istället. Det såg så mörkt ut åhimlen här för en timme sedan och jag trodde att det skulle bli regn och åska, men nu är det klarblå himmel igen.  

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Måste i efterhand gratulera till födelsedagar och utmärkelser som barnen fått.
    Jag tycker att stressen kring skolavslutningar trappas av med åren. Självklart är det extra när de slutar grundskolan och gymnasiet, men under högstadiet är vi föräldrar för övrigt inte alls med på samma sätt som de tidigare åren. Däremot är det tydligt att ni har det fullt upp med alla aktiviteter, det är en helt annan inställning till delaktighet. Fröken M blir en väldigt självständig person när hon är iväg på både resor med kören och camp till sommaren. Det har hon mycket nytta av i framtiden! Jag hoppas att ni får tid att komma till oss i juli/augusti när ni är på Sverige besök.
    Ha det så bra och koppla på överlevnadsinstinkten när det känns som att det är lite mycket av allt, det brukar jag själv göra. Dessutom får man ta vara på vissa stunder, så jag hoppas att du fick en härlig promenad under förmiddagen.
    Kramar från Merja

    SvaraRadera
  2. Jag saknar massor med kommentarer från blogghaveriet i förra veckan, 26 från ett inlägg och 22 från ett inlägg.
    Undrar om de ngnsin kommer tillbaka??
    Tvivlar...
    Ja, det är verkligen mkt nu med skolan. Speciellt för er som har flera barn. Men det är roligt!
    Hoppas du fick en fin promenad...
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Merja,
    Vi är så stolta och glada över alla fina utmärkelser och A ar väldigt nöjd över att fylla 4 =) Det tycker han är toppen!
    Här förväntas man vilja var med och ställa upp. Jag är ganska nöjd med det, jag får ju lära känna mina barns kompisar och lärare och tränare! Lite tuffare dock när mannen är borta...då kan det vara svårt att hinna med allt!
    Promenaden var väldigt härlig! Sådant gör att man får mer energi helt klart!!
    Vi måste självklart ses i sommar! Hur är ni hemma mitten av juli till mitten av augusti?

    SvaraRadera
  4. Annika, Visst är det tråkigt med kommentarerna!! Jag tror att min kommentar på ditt jubileumsinlägg försvann. Trist att det är från just det inlägget kommentarerna försvann!
    Visst är det roligt också med skolan, man blir delaktig och lär känna de personer barnen omger sig med på dagarna!
    Kramar

    SvaraRadera