onsdag 25 maj 2011

Tänka tänka tänka...

Vad ska jag köpa i present till barnens lärare? Så himla svårt, jag önskar det hade varit en hederlig gammal insamling istället, jag är urdålig på att köpa presenter till folk när jag inte har en aning om vad de gillar. Dessutom funderar jag på vad jag ska köpa till en 4-årig tjej och 6-årig kille som har avskedsfest och ska flytta tvärs över hela USA till västkusten. Trist för min lilla A som är väldigt kär i sin klasskompis och kommer att sakna henne jättemycket.
Har ni bra presenttips så mottages dessa mycket tacksamt!

4 kommentarer:

  1. Till lärarna kan du väl köpa lite finare delikatesser och lägga i en fin korg/kasse? Lite choklad, någon fin olivolja, bättre kex osv.

    SvaraRadera
  2. Det må vara skittrist, men presentkort funkar ju alltid (antingen för roligare egen shopping/aktivitet, eller till Staples eller liknande där de kan köpa skolmaterial). Man kan ju piffa upp det lite med att lägga dem i nån snygg mugg, kartong eller nåt. Jag tycker det verkar som om lärarna redan har högar av grejer de inte behöver ;-). Till de mindre barnen kanske du kunde göra ett litet fotoalbum, eller nåt sånt, som minne? Kram från Jenny som inte verkar kunna kommentera annat än anonymt för att blogger har hicka igen!!

    SvaraRadera
  3. Vet du, jag brukar oftast köpa presentkort, till target, Barnes and Noble, Starbucks etc...
    JAG kan inte kommentera här under mitt googlekonto, precis som Jenny. Det funkar inte hos ngn av er som har detta kommentarsfält...SÅ IRRITERANDE!! Hoppas det fixas till.
    Kramar Annika i Reston

    SvaraRadera
  4. Tack för tips!
    Presentkort blev det (macy's) även jättefina kort och lite fin choklad. Tror det blir bra!

    SvaraRadera