tisdag 31 maj 2011

Vad har jag lärt mig av det här då?

Jag är känd för att vara lite (väl?) impulsiv ibland. Jag har funderat på hur bra/dålig den egenskapen är. Nu VET jag, den är BRA, man ska INTE fundera fram och tillbaka för länge.
Vi hyr ju ett hus här och har gått lite och funderat på att flytta. Komma lite närmare skolan och havet. Men vi kom till slut fram till att det bästa är att hyra ett halvår till. Käre mannen sa för flera veckor sedan att vi måste säga till NU om vi vill fortsätta hyra (eftersom att värden tror att vi vill flytta ut 1:a augusti). Men jag drog på det och ville fundera några vändor till, för säkerhets skull (så där som jag aldrig annars har gjort eller kommer att göra igen). Slutligen kontaktade jag vår mäklare och sa att vi vill hyra lite längre, men nu har hon fått besked från hyresvärdens mäklare att huset redan är uthyrt till någon annan!! Panik! Jag är ju i Sverige när kontraktet här går ut...så antingen får vi magasinera bohaget och ta in på hotell fram till vi hittar något när vi kommer tillbaka, eller hitta något NU och betala dubbla hyror...inget alternativ känns särskilt lockande. Så att idag har jag fått bekräftat att mitt vanliga lite impulsivare, snabbare beslutsfattande jag fungerar bättre!

4 kommentarer:

  1. Men hur blir det da för er? Ja, ibland gäller det att vara snabb! Hoppas ni hittar nagon bra lösning!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Men kära nån, att du tänkte "lite extra" var ju faktiskt bara för att du ville, att det skulle bli "så bra som möjligt". (För alla). Det är ju lätt att skylla på sig själv i såna här lägen. Men jag VET att du tänkte "rätt" - ändå!
    Kan jag hjälpa till på något sätt - tveka inte att fråga!
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Men snälla nån vad jobbigt, ojsan! Hoppas att du hittar en impulsiv lösning, det brukar ju liksom bli bra då. Du ska se att allt löser sej på bästa sätt även om det just nu verkar lite rörigt.

    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Usch då, vad jobbigt...
    Ja, det brukar ju lösa sig, men kul är det inte.
    Kram från Annika som inte kan kommentera med sitt konto p dessa kommentarsfält...
    UGGH!!!

    SvaraRadera