måndag 15 februari 2010

Om två dygn

Sitter vi på flyget och jag har inte börjat packa ännu. Vädret i Florida verkar inte helt stabilt för tillfället så att det får nog bli en del varma kläder också. Tyvärr.

Flygresan ska bli intressant. Jag valde ett lite billigare biljettalternativ och det innebär att vi ska göra ett byte i Amsterdam och ett på JFK innan vi anländer Florida. Bägge bytena har vi två timmar på oss, i Amsterdam är det inga problem, däremot känns JFK lite osäkert. Hade gärna haft mer tid där eftersom att vi ska igenom passkontrollen (som alltid tar lång tid) och hämta ut och lämna in väskorna. Mannen är kvar i Afrika några dagar till så att det är bara jag och tre barn... här är det nog läge att ni önskar mig lycka till!

12 kommentarer:

  1. Önskar dig verkligen lycka till, men du är en strong tjej så det kommer att gå bra.
    Tyckte jag läste för ett tag sedan att du hade börjat och packa så det kan väl inte vara så mycket kvar nu.
    Låter härligt att få åka iväg från snön, tror du jag är avundsjuk. Jooo det är jag.
    Skall ni titta på boende nu när ni är där
    Ha det nu så gott och var rädd om er./Faster S

    SvaraRadera
  2. Jag skrev för ett tag sedan att jag skulle börja packa i tid den här gången, dessvärre har jag inte börjat ännu. Det har nog aldrig hänt att jag gjort det, men det brukar ju gå bra ändå även om det blir lite stressigt.
    Ska bli skönt att lämna det här hemska vintervädret ett tag... jag är så less på snön och kylan nu. Vi ska titta på hus när vi är där, ska bli jättekul!

    SvaraRadera
  3. Ja varmt är det inte här, det vill jag lova! Men det beror ju på vad man jämför med såklart, och jag ser hur många (turister får man väl gissa) som springer omkring i shorts och kortärmat... Idag nådde faktiskt temperaturen ända upp till 20 grader, så det var kors i taket! Själv är jag himla nervös när jag flyger och tar hellre en timme för mycket i mellanlandningstid hellre än en för lite. Det går säkert bra, och skulle det bli en miss av någon anledning brukar de ju vara bra på att fixa det åt en utan problem. Men det kommer att gå som på räls ska du se!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag hoppas vi hinner med anslutningen till Miami. Vi flyger så sent så att det är sista planet för kvällen om jag förstått saken rätt... i värsta fall blir det en övernattning i NY. Ska se till så att vi har det vi behöver i handbagaget.
    Antagligen turister i shorts ;) Har kollat en 10-dygnsprognos och det ser hyfsat ok ut. Inte så bra som vi önskat men inte katastrofalt dåligt heller.

    SvaraRadera
  5. Hihi... Vi flyger ju också till Florida, på torsdag. Synd att vi inte ska till samma ställe för då kunde vi ha tjingat på flygplatsen eller nåt...
    Det är inte roligt att behöva resa själv med barn. Men vi har väl "tur" som har stora barn som kan hjälpa till med det mindre.
    Min make kom på att han ska flyga direkt till Denver från Florida, så jag får vackert ta mina tre barn på flyget hem (till Boston) själv... *morr* Men vi ska klara det, eller hur?!
    Lycka till!
    //Helena.

    SvaraRadera
  6. Tack Helena! Lycka till du också :)Klart vi fixar det bra!
    Vad synd att vi inte ör på samma flygplats, hade ju varit kul att få säga hej IRL :) Hoppas solen skiner på oss i Florida!!

    SvaraRadera
  7. Lycka till! Vad spännande att höra om er resa sedan!

    SvaraRadera
  8. Allt brukar lösa sig, till slut iallafall. Sätt igång och packa nu, jag får ångest av bara att läsa att värskorna inte står vid dörren klara för avfärd. Men sen så är jag ju lite knäpp när det gäller sånt.
    Njut av resan!

    SvaraRadera
  9. Anna- tack! Rapport kommer :)
    Katto- Tack, det ska jag! Även om inte vädret är helt på topp där så kommer jag att njuta för att det är ändå ljusare och betydligt varmare än här! Nu är det bara mina och Adams saker kvar att packa... jag har ju fortfarande ett helt dygn på mig ;)

    SvaraRadera
  10. Glöm Inte MIG!!!!

    Kramar till er alla och ha det gott
    Mamma/momme

    SvaraRadera
  11. Oh, mellanlandningarna klarar du kanonbra. Du är så duktig på det o sedan har du ju Robert som är stora karl nu o kan hugga i. Men lycka till med allt nu i Florida o hoppas att förväntningarna blir bra. Kram till er alla/ Ingegerd

    SvaraRadera
  12. Ingegerd- Ja han får hjälpa till!
    Mamma- nästa gång får du hänga med :)

    SvaraRadera