måndag 8 februari 2010

Väldigt arg

Jag fick precis ett samtal från personen som vi ska hyra huset av sista månaderna i Sverige. Hon meddelade att hon inte längre kan hyra ut det för att hon har hittat hyresgäster som vill hyra i 3 år.
Hon var jätteledsen och bla bla bla. Det hjälper tyvärr inte mig som ska vara ute ur det här huset i slutet av nästa månad och inte har någonstans att bo. Hyresmarknaden på hus här är ju inte så stor heller.
Vi har ett kontrakt (som inte är underskrivet av henne, men mailat från henne) samt några mail, så att lagen om muntligt avtal borde ju gälla. Mannen i Afrika fick ringa henne för att jag var så arg att jag nog bara hade gjort situationen värre om jag försökte lösa det. Håll nu tummarna för oss.

3 kommentarer:

  1. Hon kan väl vänta med att hyra ut det till den personen som skall hyra det i 3 år. Den personen kanske kan vänta till hösten. Håller tummarna
    Faster

    SvaraRadera
  2. :-( apparently trustworthy people are more and more difficult to find these days- am sad you have to go through an unpleasant situation- keeping my fingers crossed for you to sail to brighter shores- a big hug

    SvaraRadera
  3. ja nog skulle man bli riktigt arg om man fick ett sådant samtal så här i sista stund. Hoppas att det löser sig. Hälsn Ingegerd

    SvaraRadera