måndag 10 maj 2010

10 maj

Det verkar vara ett tursamt datum för mig. 10 maj för tre år sedan föddes lilla A och idag som också är 10 maj var jag på Amerikanska ambassaden och fick klart med våra visum. Det är en enorm lättnad kan jag säga! Speciellt eftersom att allt varit lite oklart och jag inte hört om något fall som vårat innan, så var jag lite osäker på hur utfallet skulle bli. Men nu vet vi alltså säkert att vi kommer iväg.
Jag och stora sonen åkte till Stockholm redan igår och tog in på ett mysigt hotell (Hotell Riddargatan) och sedan åt vi middag på Sturehof. Imorse, efter en god hotellfrukost, bar det av till ambassaden. Det tog många timmar innan vi kom därifrån, så att tyvärr hann vi inte med så mycket mer innan tåget hem till Göteborg avgick.
Barnen som var kvar hemma hade haft jättemysigt med mormor som var här och barnvaktade och jag var väldigt tacksam att få "småbarnsfri" tid. Det är lyx att kunna sitta på tåget och läsa en bok och att äta middag och frukost i lugn och ro.

3 kommentarer:

  1. 10 maj är nog en Visum-turdag! Vi fick vår förlängning av våra Indiska visum igår. Tröttande process som är till ända för ett kanppt år framåt i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till visumen! Så skönt när allt sånt är klart!

    SvaraRadera
  3. Lena- det verkar det ju onekligen vara :) Skönt att slippa tänka på det ett år i alla fall :)
    Marianne- ja, det är verkligen jätteskönt. Jag har tyckt att det känts ganska jobbigt nu sista tiden innan allt var klart!
    /Malin

    SvaraRadera