måndag 17 maj 2010

Jaha ja

Ny vecka längtade jag efter... den har nu startat med att mannen i Afrika har rest på fel pass, ett utgånget. Hur han kom in i landet i Afrika är ett mysterium, men nu är han där i alla fall och tanken är att han ska hem idag. Vi får se hur det går. Det riktiga passet ligger här hemma och skulle för säkerhets skull budas ner med en budfirma under dagen, men när jag skulle göra bokningen för transporten visar det sig att det ligger en administrativ spärr på företagets kundnummer. Fortsättning följer.

10 kommentarer:

  1. Oj oj oj. Hoppas det löser sig så att du får hem maken!

    SvaraRadera
  2. Jädrans vad nervigt! Det påminner mig om att jag också måste förnya.

    SvaraRadera
  3. Inga besked ännu, just nu väntar vi även med spänning på att se om Schiphol öppnar igen (flygplatsen han ska anlända till Europa)efter askmolnet, annars lär han ju ändå inte behöva något pass ;)

    SvaraRadera
  4. Jag för frustationen med alla pass, men hoppas att det löser sig snabbt. hälsn Ingegerd

    SvaraRadera
  5. Han är på väg hem nu, fick flyga till en svensk ambassad och få ett tillfälligt pass och har sedan kunnat ta sig därifrån och har landat i Europa. Vi kan pusta ut :)

    /Malin(morsansvardag)

    SvaraRadera
  6. Härligt! Allting löser sig även om man inte tror det ibland.
    Du använder din farmors uttryck Jaha ja det sa hon alltid när hon ville börja åka hem och så tittade hon på klockan.
    Faster S

    SvaraRadera
  7. Faster S, det hade jag glömt bort att hon brukade säga men nu när du berättar det så minns jag det!

    SvaraRadera
  8. Pust, blir alldeles svettig när jag läser... Men det är en sån typisk Zackrisson-grej (det är vårt efternamn det... ;o) ). Det kunde lika gärna varit oss (läs maken) som det gällde.

    När bär det av till Florida sen, vet ni det?
    Jag är hemma i Sverige och Instön hela Juli och Augusti om du vill träffas. Men jag förstår att ni har mycket att stå i.

    //Helena.

    SvaraRadera
  9. Helena, jag tittar jättegärna förbi på Instön. Hade varit jättekul att träffa dig och dina barn "på riktigt" och dessutom kul att ha en anledning att åka ut till Instön igen :) Jag ska se om jag hittar en mailadress på din blogg så får du den mailen jag använder!
    Vi flyttar till Florida omkring 1 augusti. Vårat flyttlass däremot går i slutet av Juni så efter det har jag det nog faktiskt ganska lungt!

    SvaraRadera