söndag 16 maj 2010

Lång helg

Jag längtar till imorgon då det är vardag igen. Jag har så många saker som hade behövt bli klara innan det blev helg och klämdag här i Sverige. Det känns som att jag bara suttit av tiden och väntat på måndag morgon. Vädret har ju inte varit direkt upplyftande heller, tråkigt när man är i mitten av maj och det inte är bättre än så här, övriga Sverige har visst haft sommar.
I torsdags hade vi dock trevligt, då åkte vi ut till mina föräldrar och grillade och drack ett glas vin. Fredag bar det av hemåt igen, men M har stannat kvar hela helgen och hjälper morfar att bygga på gäststugan som vi tänkte låna ett tag i sommar innan det bär av till Florida.
Sakerna som behöver tas tag i är så tråkiga, min hårddisk har kraschat och jag inser att jag väntat lite för länge med att göra back up den här gången. Det har resulterat i att jag inte kan logga in på internet-banken och jag hann inte beställa något nytt visa-kort  innan datorn la av (det försvann i Stockholm). Datorfirman har nog haft långledigt.
En annan sak som också känns jobbig är att jag undrar varför barnens pass inte var med i det rekommenderade kuvertet (som var lite öppet när jag fick det) jag hämtade ut i onsdags. Det innehöll bara mitt pass, men det borde ha varit tre till. Ambassaden har också haft långstängt så att jag har inte fått något svar på om de verkligen skickade fyra pass. Mannen har varit i Afrika i 6 veckor nu och kommer hem på tisdag. Det känns bra. Jag är väldigt färdig med den här veckan och nästa är välkommen att börja omedelbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar