fredag 28 maj 2010

Goda nyheter

Nu har vi äntligen fått ett ok på att ta med alla saker när vi flyttar. Det har fram tills igår varit högst osäkert om vi skulle kunna ta en container med oss, men nu verkar vi ha hittat ett sätt så att det funkar. Skönt! Om en och en halv vecka kommer flyttfirman och packar ner alla våra saker, men innan dess ska jag ha hunnit fylla i massor med papper och gjort en inventarielista över hushållet samt räknat ut hur mycket allt är värt. Tur att vi har ett härligt mål i sikte säger jag bara...

Imorgon blir det ett besök på Liseberg, det ska bli kul. Dessutom ska vi förbi en sväng mitt på dagen på Världskulturmuséet och titta och lyssna när storasyster ska spela flöjt. Det är väldigt mycket som ska hinnas med nu känner jag.

5 kommentarer:

  1. Det är väldigt viktigt (i alla fall för mig) att omge mig med de egna sakerna när man inte bor hemma. Det var julafton när containern kom och man återsåg alla sina saker. Då blev det hemma även här.

    SvaraRadera
  2. Vem är storasyster? Är det inte du som är det?

    Faster S

    SvaraRadera
  3. Lena - Jag kan tro att det var härligt när ni fick era egna saker. Jag kände att det skulle bli jobbigt om vi inte hade fått ta dem med. Så att nu är det bara att börja skriva inventarielistor o annat , nästa vecka kommer "flyttgubbarna"!
    Faster S- jag är ju förvisso också storasyster, men det var Madeleine som storasyster till Adam jag avsåg :)

    SvaraRadera
  4. Hup! Då är det dags så snart! TUR att ni får ta med era grejor, det gör det så mycket trevligare på det nya stället att slippa bo möblerat utan kan bo med sin egen smak. Vi har alltid haft alla våra grejor med oss. Så mycket skönare!

    SvaraRadera
  5. Marianne- det känns som en stor lättnad att vi får ta med allt! Vi tittade på några möblerade hus när vi var i USA och de föll mig inte alls i smaken... Dessutom tror jag att det är viktigt för vår tre-åring i familjen att hans möbler och leksaker dyker upp i USA, det är nog viktigt med den tryggheten när allt annat runtomkring honom kommer att förändras.

    SvaraRadera