söndag 24 april 2011

Easter egg hunt









8 kommentarer:

  1. Haha! Sådär såg minsann inte påskägg ut när jag var liten ;-)

    SvaraRadera
  2. Så roligt han måste ha haft med att hitta så många fina ägg, Men jag hoppas att de är fyllda med godis för det är han ju värd när han har letat. Glad Påsk till er alla. ib

    SvaraRadera
  3. Men vilka fina påskägg - såna har jag aldrig sett hos oss :-(. Vi får fint "nöja" oss med pastellfärgade och ett eller annat genomskinligt eller prickigt, om vi har tur. Era var ju hur coola som helst! Kram!

    SvaraRadera
  4. Brysselkakan,
    Nädu, lite skillnad är det allt :)

    IB, Det låg godis i alla ägg till Adams lycka! Glad Påsk!

    Jenny, visst är de roliga, passr väldigt bra till en sport- och dinosaurietokig kill :) Fanns på Publix (vår mataffär, men den kedjan finns inte i NC tror jag? Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har precis snubblat in på din blogg, så inspirerande med alla er utlandssvenskar :)

    Jag och min sambo är också sugna på att flytta till USA så jag har lite frågor som jag skulle bli så väldigt glad om du har tid att svara på:

    1. Har du och din man green cards, i så fall hur fick ni tag på dem (via lotteri?)

    2. Jobbar du som sjuksköterska där? Jag är dietist och undrar lite hur det är att arbeta inom vården i USA.

    3. Varför valde ni just Florida?

    Jättetack

    SvaraRadera
  6. Hej Sara,
    kul att du läser här. Vi är nog fel personer att fråga, vi är här under mkt annorlunda förhållanden då ingen av oss jobbar här. Min man pendlar till ett annat land och jobbar.
    Men att det blev just Florida beror på olika faktorer. Bla klimat och simning. Lycka till med era planer!!

    SvaraRadera
  7. Ok, så jag antar att ni inte behöver green cards då, smidigt :)

    Min sambo är egenföretagare så han skulle ju teoretiskt också kunna jobba utan green card antar jag, men var betalar man då skatt, för man ska väl betala skatt där man bor mer än 6 månader per år?

    Tack för att du svarade så snabbt.

    Vi får se hur vi ska lösa det hela

    SvaraRadera
  8. Sara, nja smidigt är det egentligen inte. Mycket krångel och vi jobbar på en mer permanent lösning men de tär svårt, mycket svårt. USA bryr sig inte ifall du är här mer eller mindre än 6 månader tror jag, bor du här betalar du skatt om jag förstått saken rätt. Men jag kan tyvärr inte råda er till något annat än att skaffa en immigration lawyer.

    SvaraRadera