fredag 22 april 2011

Glömde berätta...

...jag har ju helt glömt att berätta för er hur det gick för sonen när han skulle bjuda en tjej till "prom" (skolbal är väl en bra översättning?).
Han köpte blommor (jättefina rosor i olika frger), choklad Hershey's Kisses (alla i USA vet vad det är för choklad och det var viktigt att det var just kisses som ni kan läsa om längre ner i texten) och ett gulligt kort. Sedan finns det en lärare på skolan som fungerar ungefär som en rektor i det avseendet att det är till den här personen man blir kallad om man har gjort något man inte borde. Den läraren ringde till det klassrummet där den blivande dejten hade lektion, och läraren som svarade var också införstådd i det hela och spelade med och skickade ner den stackars tjejen till den andra läraren. Hon blev jättenervös och undrade vad hon hade gjort egentligen... När hon öppnade dörren låg det choklad utspritt på golvet (den är inslagen i foliepapper), blommor och ett kort där. I kortet hade sonen skrivit "Now that I have kissed the floor you walk on, will you go to prom with me?". Hon blev jätteglad och nu är alla hennes tjejkompisar avundsjuka på henne som hade sådan tur att få en så gullig kille som dejt.
Foto stulet från sonens facebok....shhhhhhhhh....

4 kommentarer:

  1. Vilken kille du har. Tänk om man hade sån tur:)

    SvaraRadera
  2. Men Gu´ en sån raring!! Det var verkligen supergulligt av honom! Kramar//Vic

    SvaraRadera
  3. Lena, Ja,skulle jag bli uppvaktad så skulle jag vara ganska nöjd :D

    Victoria, visst var det gulligt! Jag tycker att det var modigt gjort också, jag hade nog inte vågat sådan fegis som jag är =) Kram!

    SvaraRadera
  4. Han har lyssnat på sin mor, hur en kvinna vill bli uppvaktad! (Den sötnosen) :-) Highest score for R! Men hur tog damen det i fråga? Är hon förtjust också efter balen? Kram E

    SvaraRadera