fredag 22 april 2011

Glad Påsk

Fredagstema idag, men eftersom att jag inte direkt firar påsk här i USA har jag inga färska "påskiga" bilder att dela med er.På söndag kommer vi i och för sig att äta lite sill och lax från IKEA och barnen ska få sina påskägg då också. Däremot kommer ett gammalt foto på mig och min syster i Altajärvi. Det roligaste vi visste var att klä ut oss till påskkärringar och gå runt i stugorna och dela ut teckningar. Jag kommer fortfarande ihåg doften i kaffekannan jag samlade mitt godis i. Tänk att man kan minnas lukter så tydligt.

3 kommentarer:

  1. fina påskkärringr i härliga "Alta". Fick mig att längta dit!! IB

    SvaraRadera
  2. Visst längtar man när man ser på sådan här foton!!

    SvaraRadera
  3. Härlig bild! Jag känner igen den där aktiviteten när man gick från hus till hus med moffa eller farmor kläder, det vr roligt att leta fram grejerna också!

    Alta.. ja, där har man ju passerat massor av gånger,,,

    Kul att läsa lite på din blogg.

    Kram

    SvaraRadera