onsdag 13 april 2011

Inte fredag...

...men här kommer två försenade fredagsteman. Det har varit så mycket som hänt sista tiden så att bloggen har fått vara lite på undantag en tid, men så får det vara.

1/4 Hur långt har våren kommit hos dig?
Här i Florida är ju våren annorlunda än vad jag är van vid från Sverige. Nu har vi högsommarvärme, men ändå inte allt regn och hög luftfuktighet som annars är väldigt utmärkande för södra Florida under sommarmånaderna. April här är en av mina favoritmånader. Det är varmt i havet, soligt, härliga varma kvällar och inte så mycket regn. Perfekt för stranden, poolen och grillkvällar! Vår i Florida!

Ett vårtecken här är att det börjat grönska vid vattnet (där var helt brunt under vintern, vi har ju extremt torr vinter här) samt att en del träd som tappade löven på vintern är gröna igen!

8/4 När jag cyklar 
Cyklar gör jag inte så ofta.  Min cykel fick följa med till Florida, men den står bara parkerad i garaget.
När vi bodde i Göteborg tyckte jag om att cykla längs med havet, där det går en jättefin cykel/gångväg (Gamla Säröbanan som förr var en järnvägslinje från Göteborg till Särö).

Andra fredagstema-bloggare hittar du här
Nilla,
Desiree,
Annika,
Anki,(pausar tillsvidare)
Erica
Saltis
Anna (möjligtvis "mammaledig" ett tag framöver, ni får klicka er in till den nyblivna modern och se efter)
Taina (pausar tillsvidare)
Musikanta
Maisoui
Inga-Britt
Helena
Olgakatt
Bejla
Jenny
Pettas
Mrs Clapper
Lotta
Ewa
Victoria
Malin
Nykomling:
Magdalena

3 kommentarer:

  1. Det finns hopp även för oss. Vi har i och för sig en bit kvar till högsommarvärme. Helgen var dock underbar med sol och värme. Fåglarna kvittrar och det är ett riktigt vårtecken. Efter en lång vinter har jag för en månad sedan tagit fram cykeln, en frihet att slippa busstider. Även att få komma igång på morgonen och ha tid till eftertanke på vägen hem, rensa huvudet. Brukar i princip cykla året runt men de två senaste vintrarna har både snö och kyla satt stopp. Måste också kommentera de härliga bilderna från er semester. Jag antar att det handlar om att få ett avbrott i vardagen, för sol och bad har ni ändå hemma. Ha det så bra! Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Fint i Florida! Jag förstår att det inte blir lika mycket cyklade i USA, som det blir i Sverige. Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Merja,
    Jag läste på Aftonbladet att ni ska få varmt och skönt till påsk! Skönt att cykeln är framme igen, ni har verkligen haft en lång vinter!! Helt rätt angående semestern, det spelar ingen roll var man bor, det är alltid skönt att komma hemifrån ett par dagar och bara koppla av ett tag! Även om mitt resebehov minskat radikalt sedan vi flyttade hit! Jag trivs så bra här och njuter fortfarande varje morgon jag öppnar dörren och går ut i den ljumma luften! Jag sitter ute nästan varje kväll, tänder ett par ljus, lyssnar på syrsorna och de kväkande grodor och ibland "brölande" alligatorer. Så rofyllt!!
    Kram

    Nilla, Visst är det! Nä mycket cyklande blir det inte här, även om vi har fina gångvägar!

    SvaraRadera