fredag 3 december 2010

Winter Party

Jag sitter och planerar ett vinterparty jag ska arrangera i Adams klass. Jag ångrar mig lite att jag skrev upp mig som frivillig. Jag är inte så väldigt road av att arrangera sådant, men har nu bestämt mig för att försöka göra det här med en positiv inställning. Dessutom är Lilla A's fröken med och styr upp vilken typ av aktiviteter hon vill ha med. Ville bara gnälla lite här först...
Jag har fått i uppgift att läsa ett par böcker om hur man firar olika saker under "the holiday season", bla jul och Chanukka. Vi ska dekorera cookies och julpyssla. Ett julpyssel som passar treåringar tar jag tacksamt emot tips på. Föräldrarna till de andra barnen kommer också att vara med på den här lilla festen så att pysslet behöver inte kunna utföras helt själv av en treåring.

Imorgon ser vi fram emot en svensk julbazar med bl a luciatåg. På kvällen kommer våra gäster tillbaka efter ett par dagar i Key West och ett par kollegor till mannen kommer förbi på middag. Fullt hus, men det är trevligt.

Trevlig helg!!

4 kommentarer:

  1. Kanske pyssla ihop en smällkaramell av hushålls/toapappersrulle och silkespapper?

    SvaraRadera
  2. and since it's Hanukkah themed as well you may use the tp rolls to build a menorah(you can also colour them before you stick them together)- maybe this could work with 3yr olds- have fun at Adams school party!

    SvaraRadera
  3. Thanks, thats another good idea!

    SvaraRadera