fredag 28 januari 2011

Nu är jag trött...

Fem 11-åriga tjejer på övernattningsbesök. Då kan jag lova er att man blir trött. Fröken M lyckades på något sätt övertala mig att låta några klasskompisar övernatta och just nu sitter jag helt slut efter att ha bäddat och fixat fram luftmadrasserna. Fast egentligen är det nog 11-åringarnas eviga pratande, fnissande, gapskrattande som gör mig mest trött. Stora sonen har låst in sig på sitt rum och och syntes bara till när pizzan kom. Han hoppade till och med över glassen för att slippa lämna sitt rum. Men tjejerna har riktigt kul och jag tycker egentligen att det är kul att de vill vara  här (eller så är de här för att ingen annan förälder låter sig övertalas...)

2 kommentarer:

  1. Jag kan lova att du i längden tjänar massor på att låta ungdomarna var hos er! Du kommer känna dina barns vänner bättre än de föräldrar som alltid säger nej!
    Det är i alla fall min erfarenhet!

    SvaraRadera
  2. Brysselkakan, det är lite min tanke, att det är bra att lära känna alla kompisarna och ha lite koll på dem :)

    SvaraRadera