fredag 7 januari 2011

Oj, vad vardagen tog tid

Dagarna sedan jag skrev sist har försvunnit i rasande fart och jag har ju inte ens hunnit blogga. Eller hunnit kanske jag hade gjort, men det har bara inte blivit av! Dessutom är det lite förkylningar på gång här som vi helst slipper... Stora sonen åkte jag med till doktorn efter skolan idag. Han hade så ont i halsen och nacken, så det var bäst att kolla upp tyckte jag, men halsen verkar vara någon virusinfektion och nacken verkar vara någon sträckning i en muskel. Jag känner att jag själv har en förkylning på gång och mannens kollegor sitter tydligen och hostar hela dagarna. Men jag äter Esberitox och lite annat förebyggande så att jag kanske klarar mig ändå om jag har tur. Däremot är jag lite fundersam hur jag ska göra med middagen som vi har bjudit in en familj till på lördag kväll, vi får se hur vi mår när vi vaknar imorgon och ta ett beslut då. Jag vill helst inte avboka samma dag som de ska komma hit.
Vädret hos oss just nu varvas av lite kyligare dagar och temperaturer över +25C, idag har det regnat och ikväll känns det lite kallt, men imorgon ska solen skina igen. Det är något jag uppskattar otroligt mycket, att jag vet att även när det regnar så dröjer det oftast inte länge till vi får se solen skina på en blå himmel igen. Den långa vintern i Sverige är så lång och mörk, och jag orkar inte göra hälften så mycket då som jag gör när dagarna är längre, varmare och ljusare.  Stort plus för Florida på väderfronten i alla fall!

4 kommentarer:

  1. krya på er i sommarvärmen! Hoppas att ni får en trevlig helg och att gästerna kan komma.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har haft lite töväder tidigare idag, men nu ikväll har vi åter minus här i Göteborg. Det är ännu en rejäl vinter och jag tror att den slår förra årets rekord. Jag har börjat jobba idag och det känns trots allt ok. Förkylningar har tjejerna dragits med under julledigheten, men de är på bättringsväg. Trots ert underbara klimat är ni inte förskonade vilket jag naivt föreställde mig. Saknar ni inte vintern alls ... Många kramar från Merja och Co

    SvaraRadera
  3. Ja nu är väl majoriteten på norra halvklotet hostiga och förkylda. Jag vet en här i Älmhult som är det i alla fall ... Hoppas att ni slapp ställa in middagen, sånt är alltid trist.

    Och solen sken tio minuter här också i dag, ska jag be att få tala om : )

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Syster Sof, tack!!
    Kram

    Merja, Ja, jag har förstått att det är en riktigt rejäl vinter ni fått!! Vi har inte varit lika förkylda här som när vi bodde i Sverige, jag tror nog att solens strålar gör lite nytta för immunförsvaret ändå! Jag saknar inte vintern det minsta, Madeleine ville ha snö till jul, men hon cyklade glatt iväg till stora poolen inne på området någon dag efter jul, så att hon lider nog inte så mycket ;)
    Trist att tjejerna blev förkylda under lovet, men skönt att de är på bättringsvägen nu i alla fall!!
    Kramar till er också!!

    Marianne, det verkar vara mycket förkylningar på gång nu! Tyvärr fick middagen ställas in, men det får bli en annan gång!
    Härligt att ni fick lite sol! Saknar du solen nu när du flyttat från Kairo?
    Kramar

    SvaraRadera