lördag 22 januari 2011

Surprise Party

Ikväll har den nyblivna 16-åringens kompisar ordnat en överraskningsfest åt honom. Jag är glad att de frågade om de fick ha den hemma hos oss. Det är roligt att de vill vara här och det är kul att lära känna hans kompisar lite bättre. Han har verkligen träffat fantastiskt trevliga kompisar här.
Det var kul att planera och hålla allt hemligt, det har blivit många hemliga sms och telefonsamtal under dagen. Nu har jag precis grillat hamburgare till 20 hungriga simmare och ska snart försöka få lilla A i säng, men han är väldigt uppspelt över alla spännande nyfunna vänner (lilla A verkar tro att de är här för att hälsa på honom) så att det lär nog dröja innan han somnar.
Det var meningen att jag skulle filma själva överraskningsmomentet, men tyvärr blev det något fel så att det blev inget inspelat.

Uppdatering: ser att fotot avslöjar att min julbelysning hänger kvar på baksidan... den blev bortglömd när elen var avstängd ett par veckor därute för poolreparation, så att jag missade den när övriga "julen" städades bort. Kanske är dags att plocka in den nu...

6 kommentarer:

  1. det passar väl perfekt med ljusslinga på fest :)

    SvaraRadera
  2. Traumatisk upplevele med fantastiskt slut! Jag vet ju vad det innebar att hemlighålla festen för R :). För R gjorde det nog inget att du missade inspelningen -- han lär nog ändå aldrig glömma den här dagen/kvällen./Far-morfar

    SvaraRadera
  3. Så himla skoj! Gratta Robban från mig och Bengan! Vi ser att lille A var stolt över storebror. Stolt som en tupp att ha en sådan brorsa! Kram E från Trelleborg

    SvaraRadera
  4. Sol, kanske inte skulle sagt något och låtsats att jag satt upp den speciellt för festen :)

    Pappa, Nä det är nog inget han glömmer i första taget!!

    E, Ja, han är väldigt stolt över brorsan och överlycklig över att han fick vara med! Hälsa Bengan från oss!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vissa Amerikaner tycks lamna ljusen ute aret runt so du kan sakert lamna dom tills nasta Jul. Lol.

    SvaraRadera
  6. Sam, det vore ju det enklaste att göra ;)

    SvaraRadera