onsdag 26 januari 2011

Väldigt tröttsamt

Lyckan var stor när jag nyss kom på att jag inte behöver stryka skjortor, byxor och knyta slipsar inför morgondagens "dress uniform day", den är nämligen bytt mot en "house day" man ska alltså ha sin hus t-shirt (hur skriver man förresten ihop hust-shirt hus-t-shirt på ett ok sätt?) och tävla mot de andra husfärgerna på skolan. Lyckan över detta förbyttes dock väldigt snabbt när jag insåg att jag ligger efter med tvätten och att de här (hus)t-shirtarna (fasiken vilket jobbigt ord!!) ligger längst ner i tvättkorgen. Just nu utför jag ett litet experiment i min tvättmaskin och kollar om grönt och orange funkar att tvätta ihop, barnen hör ju naturligtvis inte till samma hus... Under tiden jag väntar på att maskinen ska gå klart sitter jag och bloggar och dricker te. Sämre kan man ju ha det om det inte vore för att klockan redan är 00.40 och väckarklockan ringer 06.30 imorgon bitti.

3 kommentarer:

  1. Hoppas tvätten kom ut i samma färg som du stoppade in den! Men det borde ju funka!

    SvaraRadera
  2. rött och grönt funkar ihop och orange och rött funkar ihop så det borde det ju göra!!!

    SvaraRadera
  3. Brysselkakan, Det funkade (som tur var)!

    Sol, japp det gjorde det :)

    SvaraRadera