torsdag 30 september 2010

Dammsugare

Som jag har sagt tidigare så är en hel del saker annorlunda här. Dammsugare är ett exempel på det. Jag vet inte riktigt om jag föredrar den svenska eller amerikanska modellen, de är bra (och dåliga) på olika sätt. Ska jag vara helt ärlig så föredrar jag egentligen ingen dammsugare alls, då dammsugning hör till det absolut tråkigaste jag vet!

Det ser inte så trevligt ut med allt skräp ni ser i min dammsugare...En fördel med den här sorten är i alla fall att jag inte behöver köpa dammsugarpåsar.

5 kommentarer:

  1. Hjälp vilken maskin! Kan inte vara lätt att komma åt under sängar med denna, ser väldigt otymplig ut. Men man kanske vänjer sig som med allt annat. Kram faster I

    SvaraRadera
  2. Jag håller med - dammsugning är tråkigt. Vi köpte en svensk variant när vi flyttade hit. Blev avskräckt bara jag såg de amerikanska varianterna.

    SvaraRadera
  3. Faster I- Ja, man vänjer sig, sedan finns en slang man kan dra ut ur skaftet så att man kommer åt under möbler.
    Anna- Vi tittade också på "svenska" men de som fanns där var inte så bra (vi hade inte tid att åka runt på olika affärer och leta), så att det blev amerikanskt och jag är faktiskt rätt nöjd.

    SvaraRadera
  4. I feel exactly the same, if I had my way I'd invent some manner of cleaning the house with just my mindpower...

    SvaraRadera
  5. Hoppla! Den ser komplicerad ut! Själv älskar jag dammsugning, golvtorkning och annat, men själva "plocka undan"-fasen får mig väldigt kreativ i att komma på ursäkter...

    SvaraRadera