söndag 5 september 2010

Nya livet

Jag är så glad att vi vågade ta steget och flytta hit. Det har varit en lång väg hit. Mycket är annorlunda, en del  saker tycker vi är jättekostiga, en del är svårare och krångligare än i Sverige medan andra saker är enklare och bättre här.
Det fungerar jättebra för barnen i skolan, och lilla A lär sig något nytt på engelska varje dag. Stora sonen trivs utmärkt i sin nya simklubb, han har hunnit gå ut och äta både med nya simmarkompisar och klasskompisar. Fröken M har en klasskompis som ringer henne och så gör de läxorna tillsammans på telefon. Vi har packat upp de flesta kartongerna och så smått börjat känna att vi får lite vardag och rutiner. Skönt!
En väldigt stor fördel med Florida är ju vädret (så länge det inte kommer in en orkan då...) så att nu ska jag packa kylväskan och så bär det av till stranden.

Uppdatering:
Det är mycket packning som ska med när vi åker till stranden

5 kommentarer:

  1. do update your "om mig"section, now the novelty of Florida is starting to become everyday life and you are practically locals! so glad you are writing about it more often- also that you are posting pictures, they speak a thousand words!

    SvaraRadera
  2. Anca- good idea, it's updated now! I'm glad to hear you are reading my blog. The kids send kisses and hugs and say hello!!

    SvaraRadera
  3. Skönt att barnen verkar trivas och redan har fått kompisar. Det underlättar ju verkligen även för dig när du ska få ihop vardagen.

    Ser härligt ut på stranden.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Marianne, vi är så glada att allt, så här långt, flyter på långt över förväntan!! Jag har varit så inställd på att det skulle vara svårt och tufft och har även pratat mycket med barnen om hur stor omställning det blir, så att det har nog hjälpt en del tror jag.
    Stranden ÄR jättehärlig! Jag älskar att bada här. Jag är en riktig badkruka och alltid frusen annars,så du kan tro att jag stortrivs här =)

    Kram

    SvaraRadera
  5. ur blog- DO read it, DO love it!!it's like an adventure that I almost feel I am living by you r side!and am so impressed with how beautifully the children have grown-they seem so confident, and truly live up to the challenge of moving so far away from home, it's a lesson anyone could use!give M.&R. a big hug for me

    SvaraRadera