fredag 3 september 2010

Labor Day weekend och körkortsplugg

Här i USA är det långhelg, barnen är lediga från skolan på måndag då det är Labor Day. Det känns välkommet med en extra ledig dag nu. Barnen har mer läxor här än vad de hade  i Sverige och tycker att en extra ledig dag känns väldigt välkommet just nu.
Jag ska ta amerikanskt körkort på tisdag och ska jag plugga lite till teoriprovet i helgen tänkte jag. Det är tydligen uppkörning och prov samma dag. Håll tummarna för att det inte ska fickparkeras, det undviker jag helst med vår väldigt stora bil. I alla fall när det sitter en kontrollant bredvid mig. Mannen är just nu och kör upp, han ska få rapportera i detalj för mig hur det går till tänkte jag. Stora sonen ska skriva sitt teoriprov för att få övningsköra. Det får han göra på torsdag nästa vecka, då det är ytterligare en ledig dag från skolan (Rosh Hashanah). Sedan är det bara en uppkörning i januari och så har han sitt körkort. 

2 kommentarer:

  1. Tack!! Mannen klarade sitt körkort, det var tydligen väldigt enkelt!

    SvaraRadera