fredag 25 februari 2011

Fredagstema: När kvällen faller

Fredag, redan!!! Veckan har gått så fort att jag nästan missade att det är fredag idag. Barnen är lediga från skolan och då har jag inte alls lika stor koll på veckodagarna som under skolveckan. Det har varit skönt, men nu längtar jag efter lite rutiner igen.
Eftersom att det är fredag så är det ju dags för fredagstema igen. Jag tackar Annika i Reston för jättetrevliga teman under februari månad!

När kvällen faller är den här veckans rubrik.
Kvällen är min absoluta favorittid på dygnet. Jag får alltid mer gjort på kvällarna, jag är oerhört kvällspigg. Men om jag bara ska ta det lugnt sitter jag gärna utomhus och tittar på solnedgången. Den kan se ut så här från min uteplats.

Jag älskar att grilla, så att det blir ofta middag med tända ljus på uteplatsen. Just ljus som på bilden nedan var inte så smart att ha ute, de brann ner väldigt snabbt och det rann en hel del stearin. I vanliga fall är det värmeljus som gäller.


Man hör väldigt mycket ljud på kvällen här, syrsorna spelar högt, grodorna kväker och under vissa perioder "bräker" alligatorerna. Just de härliga kvällarna är nog en av de saker jag uppskattar allra mest med att bo här!

Ha en skön helg!!

Här kan du hitta fler fredagstemabloggare (kopierat från Annika)
Nilla,
Desiree,
Annika,
Anki,(pausar tillsvidare)
Strandmamman
Erica
Saltis
Anna (möjligtvis "mammaledig" ett tag framöver, ni får klicka er in till den nyblivna modern och se efter)
Taina (pausar tillsvidare)
Musikanta
I am Annika
Maisoui
Inga-Britt
Helena
Olgakatt
Bejla
Jenny
Pettas
Mrs Clapper
Lotta
Ewa
Victoria
Malin

10 kommentarer:

  1. Låter väldigt skönt!:) IB

    SvaraRadera
  2. Drömmer mig tillbaka :):):)

    Kramar Mamma/momme

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också kvällarna. Men mer på sommarhalvåret när man kan vara ute längre och det inte blir mörkt och kallt så fort. men det problemet har ju inte ni direkt. Iallafall inte kylan! .-)
    Otroligt fin utsikt från er uteplats!!!! :-)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Så underbart fina bilder som beskriver kvällen som faller väldigt bra!

    SvaraRadera
  5. Så härligt det ser ut! Skulle gärna byta med dig just nu även om det är nollgradigt här just nu och inte som för någon dag sedan -20!!!
    Att sitta ute i skymningen med levande ljus och god mat på grillen är inte dumt alls. :)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. IB, det ÄR härligt!!

    Mamma, ni är så välkomna tillbaka!!!
    Kram

    Saltistjejen, Nä, kyla har vi inga större problem med här :)
    Jag gillar verkligen att sitta ute på kvällen, känns fortfarande som semester för mig när jag tittar ut!
    Hoppas din helg var bra!
    Kram

    Pettas, Tack!

    Ewa, oj så kallt ni har!! Förstår att du inte skulle ha något emot att byta ett tag :)
    Kvällarna här är underbara och jag njuter verkligen, som jag skrev till Saltis så har jag fortfarande semesterkänsla här :)
    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder då kvällen faller...
    Vilken UTSIKT du har. WOW!!
    Älskar också kvällen.
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Men åh! Så vackert att jag nästan får hugg i magen. Vad härlig du är som uppskattar din utsikt!

    //Åsa

    SvaraRadera
  9. Annika, tack!! Kväll är härligt!
    Kram!

    Anna, visst är den fin!

    Åsa, Visst är det! Välkommen hit!

    SvaraRadera