onsdag 9 februari 2011

Frisör och fotorunda

Idag är jag modig och går till en ny frisör. Vi får se hur det blir, men jag har valt henne med omsorg, så jag hoppas att jag går nöjd därifrån. Det är alltid lite jobbigt att gå och klippa sig på nya ställen tycker jag, dessutom är det lite annorlunda här i USA, man har inte samma frisörutbildning som i Sverige. Men jag har valt att boka tid på ett lite dyrare ställe och betalar lite extra för att hon som äger det ska klippa mitt hår. Hon är tydligen ganska kunnig på att få till frisyrer av lite tunnare hår. Vilket ju behövs med mina små och få skandinaviska hårstrån. Vi får se vad jag tycker i eftermiddag. Rapport kommer.
På morgonen var jag på promenad med kameran. Foton kommer på fredag, då det är dags för "Fredagstema". Jag ska skriva ett inlägg på temat "I mina kvarter".  Vädret är underbart idag, 23 grader nu på förmiddagen och strålande sol från en klarblå himmel.

6 kommentarer:

  1. good luck with the hairstyle! I spent years trying to find someone who could treat my thin soft "frog hair" right, so I can understand your concern. btw do you mean the song called Farfallina?if so, I can FB msg you the words :-) such a lovely surprise to see M still remembers about it

    SvaraRadera
  2. Är det lika besvärligt i USA menar du? Jag ska med skräck ta mig till frizzan på fredag... får väl se om det blir mössa sedan... Längtar till "min" frisör i Sverige!

    SvaraRadera
  3. Thank you! I'm back home and it went very well!! I am so happy, but I have to wait and see what it looks like when I am trying to make it look like today :D
    YES, it is Farfallina!!! How could I forget that!!! Thank you, she will be thrilled if you send us the lyrics. You know, she is still singing all the time and the other day we talked about how often she used to sing Over the rainbow and this Italian song that we now know is called Farfallina.

    Brysselkakan, Ja det är inte alls kul. Jag har inte sett fram emot den här klippningen alls, men nu är jag hemma igen och det blev ju riktigt bra! Jag är glad att jag la ner mycket tid på att leta rätt på en frisör som har erfarenhet av att klippa sådant hår som jag har! Lycka till på fredag!!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inte lätt att hitta en frisör här, jag vet...
    Inte alls. men de finns! Jag har hittat ett par riktigt bra uner mina år här, men det var INTE lätt.
    Hoppas du blev nöjd med håret.
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  5. Anna, inga bildbevis ;) Det såg bättre ut hos frisören igår än hemma idag...men jag är fortfarande väldigt nöjd!!

    Annika, Här finns frisörer överallt så att det är inte lätt att veta var man ska gå. Rekommendationer från bekanta brukar ju vara bra, men här har alla så tjockt och annorlunda hår än vad jag har så att jag letade reda på en "egen" frisör som jag tyckte verkade bra. Jag blev nöjd (som tur är med tanke på att mitt hår växer VÄLDIGT långsamt och att det är ganska kort så tar det tid innan en dålig klippning går att fixa till, det hade vuxit ca 4 cm på ett drygt halvår!!)

    SvaraRadera