måndag 14 februari 2011

Happy Valentines Day

Ja, nu är den snart slut. Alla hjärtans dag har gått ganska obemärkt förbi, förutom att jag var en stund på skolan i A's klass, när de hade ett litet Valentines party.

Kvällen har inte alls innehållit några typiska Alla hjärtans dag-ingredienser som god mat och ett glas vin. Nej, jag har förhört läxor, hämtat från simning, lagat mat, tömt diskmaskinen, fyllt diskmaskinen, tvättat, städat, akuthandlat trälim på Lowe's (som stora sonen måste ha till ett projekt i skolan imorgon), fyllt i papper till skolan (godkänner att barnen får fotograferas inför dansuppvisning, godkänner att fröken M får åka skolbuss en konsert med skolans kör) skrivit checkar till tävlingskontot på simklubben, till biljetter för skolans dansuppvisning, till förbeställda blommor till samma dansuppvisning och till tae kwon do-avgiften.
Egentligen borde jag inte sitta och blogga och slösurfa nu. Jag borde koka lite pasta till matlådorna som ska med till skolan imorgon och sova. Men det är inte lika kul så att jag tar nog och sitter kvar här en stund till.

4 kommentarer:

  1. Hehe, du hade nog en hjärtligare alla hjärtans dag än jag ändå...
    Jag är trött, snart dag att lägga mig under täcket. ska bli gött!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra med alla grubblerier du hade ang skolan och v-day.
    Roligt att du var med en stund på klassens lilla v-day partaj.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Syster Sof, Du tror det :) Kram

    Annika, Det blev bra med skolan, de flesta hade något med sig, men vissa hade inget alls. Madeleine var glad att hon tagit kort med sig. Jag tycker att de kunde ha sagt till lite tidigare hur de brukar göra på. Inte så kul kanske för de som inte hade något med sig för att de inte trodde att det skulle firas. De trodde (precis som du sa) att det inte skulle firas för att de är vana från andra skolor att det går ut information om hur det brukar gå till.
    Det var jättekul att vara med en stund i Adams klass, de är så otroligt söta i PreK3, och duktiga! Jag är så imponerad över hur mycket de har lärt sig under de här månaderna på skolan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som att du inte har en lugn stund, men roligt att du tar dig tid att blogga! Jag är in och läser ofta även om det inte alltid resulterar i att jag lyckas få iväg en kommentar... En massa kramar till Er!

    SvaraRadera