onsdag 2 februari 2011

Strandhäng och hajar

I går eftermiddag var jag och Lilla A på stranden efter skolan när vi väntade på att hämta fröken M från Tae Kwon Do-träningen. Det var ganska blåsigt men härligt ändå.  Vi byggde sandslott och A badade fötterna. Det var bara 21 grader i vattnet, men det hindrade inte alla surfare som var ute och njöt av att det var blåsigt och hyfsat stora vågor (ser att jag inte lyckades få med dem på bild). Däremot tror jag att de hade stannat lite närmare land om de sett den här nyheten som jag såg när vi kom hem igår kväll.


2 kommentarer:

  1. Hade inte gått nära vattnet om jag sett de nyheterna...

    SvaraRadera
  2. Nä, verkligen inte! När vi var här på semester förra året i februari var det också mycket hajar i rörelse (de flyttar tydligen på sig den här årstiden) och då blev en surfare attackerad och dog. Februari får bli badfri månad för oss tror jag :) (och det är ändå lite för kallt i vattnet nu, så att det gör inte så mycket för min del)

    SvaraRadera