måndag 7 februari 2011

Strandpromenad

I morse var jag duktig och tog en lång promenad på stranden efter att jag hade lämnat barnen på skolan. Det är verkligen jättehärligt och jag borde göra det betydligt oftare, skolan ligger väldigt nära stranden och det är lätt att parkera. Ja, det borde ske oftare helt enkelt.

Vackra blå blommor

De omtalade man-of-war eller portugisiska örlogsmän

Vägen ner till stranden, det rasslade och prasslade väldigt i buskarna, så att jag blev lite orolig att det skulle ringla ut en orm eller något. Det är i och för sig inte så troligt, ormarna aktar sig nog för mig.
En väldigt skakig och egentligen dålig film, men den visar lite hur det ser ut på stranden hos mig, det ligger ganska mycket man-of-war och sjögräs vid strandkanten. Kommer man lite senare på dagen brukar det vara bortplockat, i alla fall sjögräset, just nu spolas det ju kontinuerligt upp en massa maneter.

6 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Men prasslet i buskarna... hua!

    SvaraRadera
  2. Låter farligt med prasslande ljud så varförsiktig när du går ensam Faster S

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen härligt ut med en promenad i det området. Själv ska jag ge mig ut i regn, rusk och mörker. SMHI har gått ut med stormvarning, men hunden måste ändå ha sin kvällspromenad.
    Längtar verkligen till våren och framför allt ljusare på morgonen och kvällar.
    Linnéa behöver inte längre gå eller ta bussen. Hon fick sitt körkort 18 januari.
    Kramar från Merja

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka att ha en så fantastisk miljö så nära.
    Jag är bara lite avundsjuk ...

    SvaraRadera
  5. Bra Syster! Önskar du kunde ta med mig på promenix. det behövs!!!

    SvaraRadera
  6. Brysselkakan, jag njuter verkligen av vädret och havet här!

    Faster S, jag brukar stampa lite extra hårt så att eventuella ormar inte ska missa att jag kommer :)

    Merja, Förstår att du längtar efter våren nu!! Västkusten den här årstiden är ingen favorit för mig :)
    Vad roligt för Linnéa!!! Hälsa grattis!
    Kramar

    Anna, jag njuter!

    Syster Sof, ÖNSKAR SÅ att du var här!!

    SvaraRadera