måndag 21 februari 2011

Lediga från skolan

En hel vecka är barnen lediga från skolan. Det är s k midwinter break, inget jag har hört att de andra skolorna har, de får tydligen vackert vänta till spring break lite längre fram i vår. De två äldre barnen här hemma är glada att slippa skolan (eller i alla fall läxorna) en vecka, men lilla A tycker att det är jättetråkigt att han inte får gå till skolan. Tyvärr blir det inga sovmorgnar, för att när R är ledig ska han simma två pass om dagen, första börjar kl 8 på morgonen...
Vi har inga stora planer för veckan. Vädret ska bil fint så att det blir nog lite pool och strand. Igår kväll var jag och de två yngre barnen på bio, vi såg Gnomeo and Juliet. Uppskattad film av lilla A.

Jag och fröken M ska se No strings attached och  Just go with it under veckan.  Ikväll blir det restaurangbesök och imorgon kväll är det semifinal i "regionals" för skolans basketlag, den vill vi inte missa, även om de ganska säkert kommer att vinna matchen. De har ett av Floridas bästa High School-lag i basket.

4 kommentarer:

  1. Skönt med lov! J har oxå ledigt så vi tar det lugnt, gör inget alls! Skönt det med.

    SvaraRadera
  2. Ganska skönt att inte ha något stort planerat. Många av barnens klasskompisar reser bort den här veckan (många åker till Colorado för skidåkning) men vi är så nöjda med att bara vara hemma :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha... jag kan inte påstå att jag är något fan av lov. Mest jobbigt att alla dräller hemma...

    Filmerna:

    Just go with it var verkligen en positiv överraskning. Rolig och bra. Maken och jag satt och skrattade mest hela tiden.

    No strings attached ska vi försöka se snart. Fast jag har lite svårt för Aston Kutcher...

    Gnomeo and Juliet, mysig film som man kunde digga till Elton John låtar till...

    SvaraRadera
  4. the American School here has the midwinter break now as well- I know it as not all grownups are so thrilled to have it :-( SO, enjoy, do great stuff together and recharge on energy!!

    SvaraRadera